Slnečnicovo - šampiňónové guľky s cuketou a bazalkovo - petržlenovým kešu krémom


Recept ktorý ma inšpiroval nájdete TU .


Slnečnicovo - šampiňónové guľky s cuketou 
a bazalkovo - petržlenovým kešu krémom

Suroviny:
(Z tohto množstva som mala cez 20 guličiek. Na jednu porciu by mi stačili 2 ks. Takže odporúčam polovičnú, či štvrtinovú dávku)
Guľky:
  • 250 g šampiňónov
  • 80g slnečnicových semienok (toľko som dala, ale kľudne dajte aj 100g)
  • 1 a 1/2 lyžice tamari omáčky
  • 1 lyžica citrónovej šťavy
  • 2 malé strúčiky cesnaku
  • 3 lyžice lahôdkového droždia
  • čierne korenie
  • bazalka
  • petržlenová vňať
  • 3 lyžice chia semienok
  • mandľová múka na zahustenie ( v pôvodnom recepte vôbec nebola, ale dala som dosť šampiňónov, takže ja som zahusťovať musela)
Bazalkovo-petržlenový kešu krém:
  • 1 hrnček kešu
  • 1 - 2 lyžice citrónovej šťavy
  • cca 10 lyžíc vody
  • soľ
  • čierne korenie
  • strúčik cesnaku
  • veľká hrsť bazalky
  • veľká hrsť petržlenovej vňate
Iné:
  • 2 menšie cukety
  • sušené paradajky
  • bylinky

Postup:

Guľky:
Šampiňóny nakrájame na plátky, zalejeme citrónovou šťavou a tamari omáčkou. Necháme hodinu marinovať. Občas premiešame.
Huby, slnečnicové semienka, bazalku, petržlenovú vňať, cesnak a lahôdkové droždie spolu rozmixujeme.
preložíme do misy, dochutíme čiernym korením (soľ nebolo treba, ale treba ochutnať) a pridáme chia semienka. Premiešame a necháme postáť aspoň 10 minút. Potom zmes podľa potreby zahustíme mandľovou múkou. Z hmoty tvarujeme guľky, ktoré odložíme aspoň na 2 hodiny do chladničky.

Bazalkovo - petržlenový kešu krém:
Všetky suroviny spolu rozmixujeme na hladký krém.

Cuketu nakrájame. Ja som robila "stuhy" škrabkou., jemne osolíme , necháme chvíľu postáť. Potom pridáme nakrájané sušené paradajky. Servírujeme s guľkami a bylinkovým krémom.


8 komentárov:

  1. Vyzerá to a isto chutí úúúžasne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Právě jsem objevila tento Tvůj chutný blog a velmi lákavý recept...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Velmi pekny recept. Zaujal ma hlavne ten krem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, v brzké době budeme spouštět jeden zajímavý projekt, který by se ti mohl líbit a proto bych velmi ráda získala tvůj mejlový kontakt, abych ti mohla zaslat bližší informace ;)
    Předem děkuji a přeji hezký den,
    Marie (manavesela@gmail.com)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Davno tu u teba nic nepribudlo, a tak dufam, ze sa mas dobre a je to len nedostatkom casu. Prajem ti krasne vianocne sviatky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Fazulka ako sa mas, kde si sa nam stratila? Si vporiadku?

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Miska. Dakujem. Prepac, teraz vidim ze si pisala uz v decembri. Som teraz na nete malicko. Este par tyzdnov budem prec, ale vratim sa :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jaj to som rada, ze si sa ozvala, ma uz taka paranoia prepadala, ze co je s tebou :) Tak sa budem tesit :) A som rada, ze vsetko ok.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena