Sladké vajíčka plnené karamelovo-kakaovým krémom a malinami




Sladké vajíčka plnené karamelovo-kakaovým krémom a malinami

Moja predstava o sladkých plnených vajíčkach bola ešte 5 minút pred prípravou úplne iná. Krém mal byť ovocný, žiadna celá malina a už vôbec nie karamel. Keď som postupne ochutnávala "časti" vajíčok, vravela som si, že toto na blog určite nepôjde. Obal vajíčok sa mi zdal málo sladký, preto som spravila karamelový krém, ktorý potrebnú sladkú chuť pridal. Aby to zas nebolo príliš sladké, pridala som do krému kakao. A keďže maliny som už mala rozmrazené, putovali do náplne tiež.
A keď som ochutnála finálny kúsok, bolo rozhodnuté - toto na blog pôjde :)

Suroviny (na 23ks):

Vajíčka:    
  •  2 jablká
  •  2 lyžičky vanilkového extraktu
  •  1/3 hrnčeka agávového sirup
  •  1/2 hrnčeka kakaa
  •  1/3 hrnčeka kokosovej múky
  • 1/2 hrnčeka mandľovej múky       

Náplň:  
  •  maliny /mala som mrazené/
Krém:
  • 1/2 hrnčeka krupicového cukru
  • 1/3-1/2 hrnčeka rastlinnej smotany /podľa hustoty smotany/
  • 40g kakaového masla
  •  2 lyžice kakaa  
Cesto: 
  • 40g hladkej múky 
  • 25 g kukuričného škrobu
  • 25g práškového cukru
  • 35g rastlinného tuku
  • citrónová šťava

  • horká čokoláda na namáčanie vajíčok


Postup:

Vajíčka:
Jablčka ošúpeme a nakrájame na menšie kusy. Dáme ich do mixéra spolu s vanilkovým extraktom. Rozmixujeme.


Postupne pridávame agávový sirup, kakao, kokosovú a mandľovú múku.  Hmotou plníme formičku, v strede vyhĺbime jamku. Použila som tescomacke formičky. Jamku som robila hrubšou vareškou, aby sa do vajíčok zmestila malina aj krém.



 

 Karamelovo - kakaový krém:

Cukor upálime na karamel. Odstavíme a pomaly, za stalého miešania prilievame smotanu. Premiešame. Kým je zmes ešte teplá pridáme kakaové maslo, na záver kakao /ak chcete len karamelový krém, kakao kľudne vynechajte/. Krém rýchlo tuhne, preto vajíčka plníme čo najskôr.


Cesto:

Múku, škrob, cukor premiešame, pridáme tuk a vymiešame cesto. Podľa potreby pridáme citrónovú šťavu. Cesto rozvaľkáme a vykrojíme kolieska. Upečieme v rúre vyhriatej na 170°C.







Vajíčka som plnila karamelom, malinou a opäť trochou karamelového krému, aby som mala kolieska cesta k čomu prilepiť. Ale odporúčam plniť najprv malinou a až potom krémom a uzavrieť. Vajíčka necháme stuhnúť v chladničke. Potom namáčame v čokoláde.


A na záver ešte fotky mojej dnešnej spolublogerky :)





4 komentárov:

Používa službu Blogger.

© Fazuľky, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena